Kas yra precizinis išmušinėjimas?
Tai individuali rungtis, kurios metu žaidėjas atlieka 20 metimų į konkrečias taikinių figūras (išdėstytas rutulius ar kašanetus) iš keturių atstumų – 6,5 m, 7,5 m, 8,5 m ir 9,5 m. Kiekviena figūra turi savo išdėstymą ir vertinimo principus. Vertinama ne tik taiklumas, bet ir rutulio nusileidimo vieta, pataikymo tikslumas bei kliūčių nepalietimas. Maksimalus įmanomas rezultatas – 100 taškų.

Taikiniai ir figūros
Figūra 1 – Vienas laisvas rutulys
Figūra 2 – Rutulys su kliūtimi
Figūra 3 – Rutulys tarp kliūčių
Figūra 4 – Rutulys už kliūties
Figūra 5 – Kašanetas

Figūra 1: Vienas laisvas rutulys
- Tikslas: pataikyti į rutulį ir išmušti jį iš apskritimo.
- Svarbiausiai išlaikyti metimo tiesę
Figūra 2: Rutulys su kliūtimi
- Tikslas: pataikyti rutulį taikinį, nepaliečiant priekyje esančio rutulio kliūties (t.y. kašaneto) ir išmušti jį iš apskritimo
- Svarbiausiai išlaikyti metimo tiesę ir reikiamą aukštį, kad metamas rutulys leistųsi už kliūties
Figūra 3: Rutulys tarp kliŭčių
- Tikslas: pataikyti vidurinį rutulį, neliečiant šoninių kliŭčių ir išmušti jį iš apskritimo.
- Svarbiausiai išlaikyti metimo tiesę, pakanka kad metamas rutulys šiek tiek nukryptų nuo tiesės ir bus kliūdyti rutuliai-kliūtys.
Figūra 4: Rutulys už kliūties
- Tikslas: pataikyti į rutulį taikinį, esantį už kliūties, neliečiant rutulio-kliūties ir išmušti jį iš apskritimo
- Svarbiausiai išlaikyti metimo tiesę ir reikiamą aukštį, kad metamas rutulys leistųsi už kliūties
Figūra 5: Kašanetas
- Tikslas: pataikyti ir pajudinti (arba išmušti) kašanetą.
- Svarbiausiai išlaikyti metimo tiesę, ir kad rutulys kristų apskritime
Kaip skiriami taškai?
0 taškų:
- Nepataikyta.
- Rutulio nusileidimo iveta už apskritimo ribų
- Metant per kliūtį, pirmiausiai liečiama kliūtis
- Metant per kliūtį, rutulio nusileidimo vieta prieš kliūtį
- 3 figūroje, kai rutulys ir taikinys palieka apskritimą
1 taškas:
- Rutulys taikinys pataikytas, bet nepalieka taikinio apskritimo
- Figūrose 2 ir 4 kliūtis paliesta metamam rutuliui rikošetavus nuo taikinio
- Figūroje 3 rutulys taikinys paliestas, bet kliūtis taip pat pasislinko (nulis taškų, jei abu rutuliai išeina)
3 taškai:
- Rutulys taikinys ir mušantis rutulys palieka apskritimą, kliūtys neliečiamos
- Kašanetas pataikytas, bet lieka apskritime
5 taškai:
- Rutulys taikinys palieka apskritimą, mušantis rutulys lieka apskritime
- Kašanetas palieka apskritimą po teisingo pataikymo
Svarbiausi techniniai aspektai
- Kojų pozicija: abi kojos privalo būti apskritimo viduje, iki kol rutulys pasiekia žemę – kojų pakėlimas ar krašto lietimas draudžiami.
- Rutulio nusileidimas: turi pirmiausia paliesti apskritimo vidų, ne kraštą. Mušant per kliūtį metamo rutulio nusileidimo vieta turi būti už kliūties.
- Laiko limitas: visoms 5 figūroms atlikti – 15 minučių
- Rezultatų skelbimas: teisėjas rodo korteles su taškais – 0, 1, 3 arba 5
Drausmė ir teisėjavimas
- Raudona kortelė: už taisyklių pažeidimą (kojų pakėlimas, apskritimo lietimas)
- Antra raudona kortelė: metimų serijos nutraukimas
- Žalia kortelė: leidžia paprašyti video peržiūros (jei sprendimas ginčytinas)
Pabaigai
Precizinis išmušinėjimas – tai kantrybės, koncentracijos ir disciplinos reikalaujantis petankės aspektas. Reguliari praktika, taisyklių išmanymas ir tikslūs metimai – tavo kelias į meistriškumą. Svarbiausia – mėgaukis procesu!
