Petankės precizinis išmušinėjimas: svarbiausi patarimai

Kas yra precizinis išmušinėjimas?

Tai individuali rungtis, kurios metu žaidėjas atlieka 20 metimų į konkrečias taikinių figūras (išdėstytas rutulius ar kašanetus) iš keturių atstumų – 6,5 m, 7,5 m, 8,5 m ir 9,5 m. Kiekviena figūra turi savo išdėstymą ir vertinimo principus. Vertinama ne tik taiklumas, bet ir rutulio nusileidimo vieta, pataikymo tikslumas bei kliūčių nepalietimas. Maksimalus įmanomas rezultatas – 100 taškų.

Taikiniai ir figūros

Figūra 1 – Vienas laisvas rutulys

Figūra 2 – Rutulys su kliūtimi

Figūra 3 – Rutulys tarp kliūčių

Figūra 4 – Rutulys už kliūties

Figūra 5 – Kašanetas

 

Figūra 1: Vienas laisvas rutulys

  • Tikslas: pataikyti į rutulį ir išmušti jį iš apskritimo.
  • Svarbiausiai išlaikyti metimo tiesę 

Figūra 2: Rutulys su kliūtimi

  • Tikslas: pataikyti rutulį taikinį, nepaliečiant priekyje esančio rutulio kliūties (t.y. kašaneto) ir išmušti jį iš apskritimo
  • Svarbiausiai išlaikyti metimo tiesę ir reikiamą aukštį, kad metamas rutulys leistųsi už kliūties

Figūra 3: Rutulys tarp kliŭčių

  • Tikslas: pataikyti vidurinį rutulį, neliečiant šoninių kliŭčių ir išmušti jį iš apskritimo.
  • Svarbiausiai išlaikyti metimo tiesę, pakanka kad metamas rutulys šiek tiek nukryptų nuo tiesės ir bus kliūdyti rutuliai-kliūtys.

Figūra 4: Rutulys už kliūties

  • Tikslas: pataikyti į rutulį taikinį, esantį už kliūties, neliečiant rutulio-kliūties ir išmušti jį iš apskritimo
  • Svarbiausiai išlaikyti metimo tiesę ir reikiamą aukštį, kad metamas rutulys leistųsi už kliūties

Figūra 5: Kašanetas

  • Tikslas: pataikyti ir pajudinti (arba išmušti) kašanetą.
  • Svarbiausiai išlaikyti metimo tiesę, ir kad rutulys kristų apskritime

Kaip skiriami taškai?

0 taškų:

  • Nepataikyta.
  • Rutulio nusileidimo iveta už apskritimo ribų
  • Metant per kliūtį, pirmiausiai liečiama kliūtis
  • Metant per kliūtį, rutulio nusileidimo vieta prieš kliūtį
  • 3 figūroje, kai rutulys ir taikinys palieka apskritimą

1 taškas:

  • Rutulys taikinys pataikytas, bet nepalieka taikinio apskritimo
  • Figūrose 2 ir 4 kliūtis paliesta metamam rutuliui rikošetavus nuo taikinio
  • Figūroje 3 rutulys taikinys paliestas, bet kliūtis taip pat pasislinko (nulis taškų, jei abu rutuliai išeina)

3 taškai:

  • Rutulys taikinys ir mušantis rutulys palieka apskritimą, kliūtys neliečiamos
  • Kašanetas pataikytas, bet lieka apskritime

5 taškai:

  • Rutulys taikinys palieka apskritimą, mušantis rutulys lieka apskritime
  • Kašanetas palieka apskritimą po teisingo pataikymo

Svarbiausi techniniai aspektai

  • Kojų pozicija: abi kojos privalo būti apskritimo viduje, iki kol rutulys pasiekia žemę – kojų pakėlimas ar krašto lietimas draudžiami.
  • Rutulio nusileidimas: turi pirmiausia paliesti apskritimo vidų, ne kraštą. Mušant per kliūtį metamo rutulio nusileidimo vieta turi būti už kliūties.
  • Laiko limitas: visoms 5 figūroms atlikti – 15 minučių
  • Rezultatų skelbimas: teisėjas rodo korteles su taškais – 0, 1, 3 arba 5

Drausmė ir teisėjavimas

  • Raudona kortelė: už taisyklių pažeidimą (kojų pakėlimas, apskritimo lietimas)
  • Antra raudona kortelė: metimų serijos nutraukimas
  • Žalia kortelė: leidžia paprašyti video peržiūros (jei sprendimas ginčytinas)

Pabaigai

Precizinis išmušinėjimas – tai kantrybės, koncentracijos ir disciplinos reikalaujantis petankės aspektas. Reguliari praktika, taisyklių išmanymas ir tikslūs metimai – tavo kelias į meistriškumą. Svarbiausia – mėgaukis procesu!